TOPPLISTENE

    1. TV2: Petter uteligger
    739 400
    2. TVN: I kveld med Ylvis live
    311 050
    3. TV3: Håndball-EM: Norge-Kroatia
    235 780
    4. TV2 Zebra: Fjorden Cowboys
    146 930
    5. FEM: Kakekrigen
    94 470

Relaterte nyheter

Norges beste mediebyrå

Carat tok steget helt til topps i årets Byråprofil og på RECMA's rangering såvel lokalt som globalt.

Carat har de siste årene hatt to solide tredjeplasser i Byråprofil og det var en jublende Carat leder som tok imot utmerkelsen på vegne av Carat. Norges største mediebyrå har de siste årene hatt en glimrende utvikling, ikke bare i forhold til økonomisk vekst og nye kunder, men også når det kommer til omdømme. I den rykende ferske Byråprofil-kåringen som ble presentert på Månefisken i Oslo i kveld, ble Carat utnevnt til Norges beste mediebyrå sammen med Starcom. Carat har dermed tatt to steg opp fra 3.plassene i 2013 og 2014.

Carat har i 2015 hatt en formidabel vekst på ca 20% sammenliknet med 2014, godt hjulpet av den siste tids pitchvinnere Elkjøp/Lefdal, Ellos og Kjell&Co. I tillegg har byrået forsvart viktige egne kunder som Enova og Arla. Denne veksten skaper behov for flere dyktige folk i rekkene hos Carat og Pelle Stensson har i høst ansatt hele 8 nye personer, inkludert nåværende administrerende direktør i Vizeum, Sverre Vinje. Vinje begynner i Carat som strategisk rådgiver fra 1.januar 2016.

Administrerende Direktør Pelle Stensson er svært fornøyd med resultatet.

- Wow dette var dødskult og litt uventet for oss. Ja – vi har hatt en veldig fin utvikling i det siste og er stolte av det, men at det største byrået også har et så godt omdømme er vi stolte over. Det viser at Carat leverer bra rådgivning og at vi er en hyggelig gjeng som folk liker. Et annet viktig parameter er at attraktiviteten på arbeidsmarkedet øker når omdømmet er så godt som Byråprofilundersøkelsen viser.

Hva mener du er den viktigste årsaken til den fine utviklingen byrået har hatt?

- Vi har en faglig meget sterk gjeng og har et bra fullservicetilbud som gjør oss i stand til å konkurrere bra. Men det viktigste er det gode laget, engasjementet og lysten til å kontinuerlige forbedre oss. Jeg er utrolig stolt av Carat- laget, fortsetter Stensson.

Byråprofil-undersøkelsen gjennomføres av TNS Gallup i samarbeid med Kampanje og Kommunikasjonsforeningen. Vinnerne ble kåret på Byrådagen, 19. november.

Også nr 1 i RECMA's rangering

Det er ikke bare i Byråprofil Carat kommer ut på topp. Også i RECMA's rangering av mediebyeåer er Carat kommet ut som nr1. både lokalt i Norge og globalt.









Click to share this post on Facebook Click to share this post on Twitter Click to share this post on e-mail Click to print this post

Kommentarer

NYHETSBREV